Je dagje (Theater) Aan Zee, vlot georganiseerd

Je dagje (Theater) Aan Zee, vlot georganiseerd

Theater Aan Zee

Het resultaat

Een gestroomlijnde user experience

Als je achterban klaar zit om tickets te bestellen moet je het aankoopproces zo vlot mogelijk laten verlopen, zonder problemen. Van intentie tot verkoop haalden we zoveel mogelijk frictie weg met een succesvolle ticketverkoop als resultaat.

Goed voorbereid

Scenario voor een online succesverhaal

Voor iedere cultuurliefhebber staat Theater Aan Zee met stip op de agenda. Het podiumkunstenfestival in de koning der badsteden heeft een trouw publiek.

Een cultuurbezoek is voor de TAZ liefhebber een combinatie van online en print. Het schema als overzicht, het online programma, voor het opzoeken van informatie en boeken van tickets.

Een ticketverkoop is altijd wat bang afwachten. Zeker omdat we in het verleden met wat issues zaten op vlak van servercapaciteit. We zitten met een heel trouw publiek dat stipt om 9u klaar zit om z’n tickets te kopen.

Deze editie waren we zeer goed voorbereid, alles verliep heel vlot.

Maureen Pauwels - ticketing en communicatie

Aan zee of niet, dit surft lekker

De website werd volledig vernieuwd

Vanuit onze expertise en in nauwe samenwerking met het TAZ-team werden de krijtlijnen - zowel technisch, conceptueel als visueel - uitgezet. De koppeling met het ticketsysteem (ticketmatic) werd netjes geïntegreerd. Het nieuwe design, gebaseerd op de golven van de zee, werd getest en gevalideerd met een usertest.

Theater gaat over spektakel en dat mag ook online weerspiegelen. De site waait als een frisse zeebries door Oostende. Je dagje (Theater) Aan Zee is nog nooit zo vlot georganiseerd.

"Ze denken steeds met ons mee, geven regelmatig feedback én uiten ook hun twijfels. Ze onderzoeken onze vragen en gaan steeds voor een doordachte oplossing."
-
Maureen Pauwels - ticketing en communicatie
Wil jij ook een vlotte online ticketverkoop voor je festival?