Werk /

High-tech branding met diverse invalshoeken

Sense Audio-Visual

vraag

Hoog-technologische organisatie helder positioneren

Sense biedt technische, productionele en logistieke oplossingen en ondersteuning voor events en meetings. Met meer dan 20 jaar ervaring, een passie voor audiovisuele techniek en high-end eindresultaten trekken ze de kaart van betrokken partner voor hun klanten.

De uitdaging voor Wisefools: het bijzonder uitgebreide en diverse aanbod aan diensten en producten op een heldere manier vatten in een merkverhaal.

Aan de hand van hands-on intake sessies zijn we meteen aan de slag gegaan om de basis te leggen voor het inhoudelijke verhaal van Sense. De noden van de eindklant stonden voorop, zo werden er 4 componenten in de dienstverlening van Sense gedefinieerd:

  • ruim aanbod aan technische, innovatieve en hoog-technologische producten
  • visualisatie van voorstellen, ideeën en concepten voor shows, events en meetings (pre-sales support)
  • technische, productionele en logistieke ondersteuning ter plaatse
  • kennis delen en inspireren

antwoord

One brand, one approach, endless possibilities

Bottom line is dat onafhankelijk van de dienst of het product en de omvang van het project, je bij Sense steeds kan rekenen op dezelfde deskundige aanpak en "quality first approach".

Ze bieden je eindeloze mogelijkheden om op maat van je project een totaalpakket samen te stellen dat je event laat knallen. Die 'endless possibilities' vertalen we visueel naar een herkenbaar, maar variabel grafisch systeem.

De huisstijl en het logo is gebaseerd op de vorm van een lichtbundel van een spotlight. Afhankelijk van de invalshoek en de setting neemt deze andere contouren aan. Een verwijzing naar de core business van Sense, maar eveneens de visuele vertaling van 'endless possibilities'.

Design system

Net als het hoge visuele en interactieve karakter van een event komt ook de invulling van de brand op een dynamische manier tot stand. De lichtbundels die hun licht werpen vanuit verschillende invalshoeken leveren diverse vormen en kleuren op.

De combinatie van die 2 elementen zorgt voor een alternerend design system dat functioneel gebruikt wordt om welbepaalde elementen te highlighten, beelden te framen, ... Form fits function.

Op die manier creëren we een herkenbaar designsysteem met een grote veelzijdigheid. Samen met de typografie krijgt Sense zo een markante en heldere identiteit.

resultaat

Herkenbare, flexibele branding

De looks van Sense dienen hetzelfde hoge belevingsgehalte van hun live-events te hebben. Veelzijdig troef!

Dit toont waar Sense voor staat: het tot stand brengen van een visueel aantrekkelijk eindresultaat in functie van de invalshoek, toepassing, mogelijkheden en beperkingen. 1 merk, 1 aanpak, maar 'endless possibilities'.

Een nieuw merk vanuit het niets opbouwen, dat is geen kattepis evidentie. Er is een business idee, maar wie zijn we en wie gaan we zijn?

Samen vinden we antwoorden

You might