Werk /

Show me the way

Foodies Arena
  • Signage
  • Spacial branding

vraag

Richting geven aan de signalisatie en spacial branding

Een arena is per definitie een plek waar mensen samenkomen. Dit is absoluut ook de functie en het doel van de Foodies Arena en Office Arena te Gent. De fonkelnieuwe co-workingspace en co-cookingspace in de buurt van het Sint-Pietersstation biedt plaats en (creatieve) ruimte aan freelancers van allerlei allooi: van boekhouder tot designer, van kok tot bartender. Want naast je “office away from the office” zijn er immers ook 6 keukens waar je naar eigen smaak en goesting kan koken en experimenteren. Om dit alles (letterlijk) in goed banen te leiden, zette Wisefools de lijnen uit van een duidelijke en efficiënte signalisatie en wayfinding, afgewerkt met een streepje spacial branding.

antwoord

Directief concept, uitgewerkt in een helder en duidelijk design

Er zijn eigenlijk 2 arena’s die je kan betreden: de Foodies Arena, met alle kookeilanden- en installaties en de Office Arena, met een Walk-Inn Work Café, private booths en call booths. Voor deze laatste werkte Wisefools een afgeleide van het Foodies Arena-logo uit, die duidelijk gerelateerd is, maar met een subtiel kleurverschil en ander icoon het onderscheid aangeeft.

Na een grondige verkenningsronde werd een kleurensysteem opgesteld en uitgewerkt dat de visuele leidraad vormt doorheen het gebouw. Naast dit systeem maken 30 unieke custom-made iconen de bezoeker wegwijs en zorgt ervoor dat alles en iedereen zijn plaats vindt. Van vergaderruimtes, over sanitaire voorzieningen, tot koelkasten en opbergkasten voor het kookgerei. Enkele gestileerde personages doorheen de ruimtes vormen leuke permanente ‘residents’. Alles komt netjes samen tot 1 geheel, en niet alleen op de plattegronden die we uittekenden.

Om niet alleen binnen de bezoekers te gidsen, maar ze ook de weg te doen vinden naar de Foodies en Office Arena, werd aan de buitenkant ook signalisatie aangebracht. Zo kan je er als buitenstaander niet naast kijken dat er binnen een vending machine staat met drinks en verse gerechten, 24/7 toegankelijk. Ook de ingang en parking kan je niet missen.

Overzicht creëren en richting bepalen

resultaat

Walk this way

Een sfeervolle spacial branding en heldere signalisatie zorgen voor een aangename en gestroomlijnde flow doorheen de verschillende ruimtes. Functionaliteit aardig in vorm: duidelijk (meer dan) een stap in de goede richting. Een praktisch vraagstuk rond wayfinding werd door de Wisefools vertaald in een fijne beleving, of je nu komt vergaderen, koken of werken.

Wil je ook richting geven aan een branding of digitaal traject? Vind dan zeker de weg naar ons.

Don’t just follow, lead the way

Wil je ook richting geven aan een branding of digitaal traject?

Vind dan zeker de weg naar ons

You might