Werk /

Rebranding voor data scientists

Dataroots

Dankzij de expertise van Dataroots kunnen bedrijven van nu elke uitdaging aan die de toekomst op hun pad brengt.

Dat AI niet voor morgen is, weten we al langer dan vandaag. Met een trackrecord van reeds meer dan 50 projecten (and counting) kan Dataroots dat bewijzen ook.

Vraag

Een rebranding die klaar is voor de uitdagingen van morgen

In een snel veranderende markt kon een dynamische huisstijl van het Leuvense datacollectief niet achterblijven. Ze kwamen bij Wisefools voor een future-proof branding.

Goede relaties zijn heel erg belangrijk voor Dataroots. Zowel in de modellen die ze bouwen als in de omgang met hun klanten. Bovendien vormt het een uitdaging om in een sterk competitieve en nieuwe sector een getalenteerde ploeg te bouwen.

Mobiele set-up voor jobbeurzen

Antwoord

Strak, speels en een nieuw gezicht

Dataroots heeft de wind in de zeilen en onderstreept dit met een nieuwe visuele identiteit. Een exponentiële groei is de ambitie en deze uitdaging hebben we omgezet in een moderne huisstijl die nauw aansluit met de mindset van de experten in datascience.

Uitgerust met een nieuwe huisstijl: logo en typografie

Een rebranding met een meer uitgesproken lettertype en fris kleurenpallet om samenhang tussen woordmerk en symbool te versterken. In deze branding werden flyers, truien en banners toegevoegd aan het arsenaal van Dataroots.

But why stop there?

We namen de vrijheid om ook het team uit te breiden. De mascotte werd zo het nieuwe gezicht van Dataroots. De sympathieke bot is de personificatie van Datarootsessentie: gefocust op science, big data en AI maar hij verliest daarbij nooit de relatie met de klant uit het oog.

Meer dan wetenschap

De combinatie van een strakke vormtaal met speelse elementen in de corporate identity tonen aan dat het merk meer dan cijfers, prognoses en formules is. Dataroots wil een competentiecentrum zijn waar het team en haar klanten samen het beste uit hun bedrijf kunnen halen.

Resultaat

Een blijvende indruk

Dataroots maakt met de rebranding een blijvende indruk en trekt zo zijn bedrijfskern door naar de communicatie. Character design brengt een visueel element van sympathie in een industrie waar alles draait rond AI en logica. De kernpunten zoals de relaties tussen de stakeholders, de data en de AI vormen zo the bigger picture die deze rebranding omvat.

Wil je ook richting geven aan jouw branding of volgende digitaal traject?

vind dan zeker de weg naar ons

You might