Werk /

Rebranding voor data scientists

Dataroots
  • Logo & Identity

Dankzij de data science van Dataroots kunnen bedrijven zich future-proofen met state-of-the-art artificial intelligence

Dat AI niet voor morgen is, weten we al langer dan vandaag. Met een trackrecord van reeds meer dan 50 projecten kan Dataroots dat bewijzen ook.

Vraag

Een rebranding die klaar is voor de uitdagingen van morgen

In een snel veranderende markt kon de huisstijl van het Leuvense data-collectief niet achterblijven. Ze kwamen bij Wisefools langs voor een rebranding die klaar is voor de uitdagingen van morgen.

Relaties zijn heel erg belangrijk voor Dataroots, zowel met de klant als binnen het team wordt een goede band opgebouwd. De team spirit die daaruit vloeit is het element dat zorgt voor interessante reacties tussen werk en ontspanning.

Mobiele beursstand voor dataroots

Antwoord

Strak, speels en een nieuw gezicht

Volgend op de exponentiële groei in klanten, wou Dataroots een nieuwe visuele identiteit. Deze vraag hebben we omgezet in een moderne huisstijl. We zorgden ervoor dat deze het nauwst aansluit met de persoonlijkheid van het bedrijf.

Uitgerust met een nieuwe huisstijl: logo en typografie

Het logo kreeg een opfrisbeurt met een bolder lettertype en fris groen om de samenhang tussen woordmerk en symbool te versterken. In deze branding werden flyers, truien en banners toegevoegd aan het rebranding-arsenaal van Dataroots.

De essentie in een nieuw gezicht

We besloten het team ook uit te breiden. De mascotte is het nieuwe gezicht van Dataroots. Het bevordert zo de wisselwerking tussen het wetenschappelijke en de relatie met de klant. De opvallende robot is de personificatie van Datarootsessentie: het team focust op wetenschap, data en AI en verliest de klantrelaties nooit uit het oog.

Meer dan wetenschap

De strakke vormen gecombineerd met de speelse corporate identity tonen aan dat het merk niet alleen cijfers en formules is, maar ook een leefwereld waar klanten het beste uit zichzelf en hun bedrijf halen.

Resultaat

Een blijvende indruk

Dataroots maakt met de rebranding een blijvende indruk en trekt zo ook zijn bedrijfskern door naar de communicatie. De aanvulling van de mascotte brengt een sympathiek element in een industrie waar alles draait rond AI en computers. De kernpunten zoals de relaties tussen de stakeholders, de data en de AI vormen zo één samenhangend geheel die de rebranding volledig omvat.

You might