Werk /

Rebranding van een sportfederatie.

Wind & Watersport Vlaanderen
  • Logo & Identity

Vraag

Na de fusie kwam de nood aan een eenduidige branding en communicatie. Geen eitje, want WWSV organiseert en ondersteunt verschillende projecten met verschillende partners. Fase 1 bestond er dan ook uit de branding door te trekken in de eigen communicatiekanalen van WWSV.

Geen betere start dan een duidelijk overzicht van de verschillende communicatiekanalen en projecten (Watersportdag, Q-cup, BK-Surf & Peddelen door Vlaanderen, IkWatersport , G-Sport, enz.). Daarbij werd gekeken naar de doelgroep, eventuele partnerorganisaties en de vormgeving van elk project op zich. Die analyse resulteerde in een overzicht van merkeigen vormgeving van WWSV en de output voor hun evenementen (eventbranding, wagenpark, backdrops, on-en offline kanalen, enz.).

Antwoord

WWSV-herkenbaarheid

De uitdaging bestond erin alle projecten van een WWSV-touch te voorzien. Met de huisstijlguidelines als inspiratie werkten we een set grafische elementen uit die bouwen aan een herkenbare branding. Door het ontwerp van enkele patronen werden wind (driehoekige vormen die referen aan zeilen) en water (golven) mee in de branding gerepresenteerd.

Resultaat

Maximale activatie

Eens deze zaken op punt stonden werd de visibiliteit van WWSV maximaal ingezet door hun verschillende communicatiekanalen in dezelfde vormgeving te kleden. Dit hield onder meer in dat de trailers volledig werden gewrapt. In samenwerking met SsangYong werd ook het wagenpark aangepakt. Op events en bij persmomenten werden de backdrops voorzien in lijn met de WWSV-branding.

The best projects are made with a computer love. We measure treasure the time we spend on our projects & the towers relationships we build.

Interesse om samen te werken? let's meet

You might