Werk /

Scho(e)nen webshop & POS

MOROBÉ

Krachtige uitstraling

It's all about attitude & style

MOROBÉ, een luxe label voor vrouwen, staat voor krachtige vrouwelijke collecties. Next step in hun verhaal: het neerzetten van een omnichannel shop met een even krachtige uitstraling. Wie de schoen past laat hem staan trekke hem aan, en dat is precies wat Wisefools deed.

Alles begint bij de aperitief eerste ontmoeting, en die was er volgens Matthias, creative bij Wisefools, boenk op. “Vanaf dag één had ik een klik met Virginie. Ze heeft net als ik een passie voor mode en alles wat esthetisch verantwoord is.”

Virginie is samen met haar man David de drijvende kracht achter het merk. “MOROBÉ heeft een sterke brandstory, maar die werd onvoldoende uitgespeeld op hun online verkoopkanaal. Tijdens het designproces zaten we vaak samen. Zo werden onze moodboards op punt gezet en vlot vertaald naar concrete designs.”

“MOROBÉ heeft een uitgesproken mening, maar Wisefools is niet te verlegen om zaken in vraag te stellen. Als we het gevoel hebben dat iets beter kan, zijn we daar open en eerlijk over. Op die manier houden we elkaar en het designproces scherp.”

Korte lijn

vlotte en open communicatie

Annelien Siau verbindt als projectmanager team met klant, en weet dat vlotte en open communicatie bijzaak essentieel zijn. “Tijdens dat proces werken we heel nauw samen. Het is altijd belangrijk om te weten wat er achter de vraag van onze klant zit, en bij een close samenwerking gaat dat nog vlotter. Op die manier blijven we makkelijker op dezelfde lijn. Dat was met MOROBÉ echt een goeie match.”

Zinvolle klantinteractie

een fijne user experience en een feilloos verkoopproces

Wisefools verzorgt ook de rechter technische kant van de online shop. Strateeg Dries Van haver vertelt meer over dat proces. “We verdiepen ons al meer dan tien jaar in e-commerce, en specifiek die van DTC brands. Bij MOROBÉ zagen we echt de challenge om het merkverhaal centraal te plaatsen in plaats van het product. Vanuit een Shopify-kader zijn we beginnen werken aan een omnichannel shop, waarbij elk touchpoint helder het merkverhaal overbrengt.”

“Voor een snel groeiend merk als MOROBÉ is het belangrijk dat tijdrovende processen geautomatiseerd worden. Je kan niet tot elf uur ‘s avonds verzendlabels zitten maken. Shopify zorgt ervoor dat een groot deel van die flows en diensten al op punt staan. Wij focussen ons dan op het klantenproces. Stockbeheer, facturatie, order-picking en verzending sluiten naadloos op elkaar aan. En dat ontzorgt een klein team als MOROBÉ.”

Verder in de samenwerking volgde nog een luik digital content creation. “De samenwerking is uit een vertrouwensband gegroeid. We zorgen voor continuïteit. Dat gaat over long en short copy voor nieuwsbrieven en website, videocreatie en snackable content voor op socials… Content die hun merk nog duidelijker op de kaart zet.”

Ze houden de vinger aan de pols en komen vaak met nieuwe ontwikkelingen die we kunnen integreren in onze shops.

- David Damman, Co Owner MOROBÉ

De Shopifykennis was voor David van MOROBÉ een doorslaggevende factor om met Wisefools naar in zee te gaan. “We wilden graag met dat platform beginnen werken. Ik zocht een partner die niet alleen onze webshop kon designen, maar hem ook technisch op punt stelt. We wilden optimaal gebruik maken van de Shopify-mogelijkheden en integraties. Ook de link met het Becosoft-systeem was belangrijk voor ons.”

Wisefools is officiële Shopify partner en volgt alles op de voet. “Ik denk nooit: “Er gebeurt niks meer.” Ze blijven opvolgen en verbeteringen doorvoeren. Houden de vinger aan de pols en komen vaak met nieuwe ontwikkelingen die we kunnen integreren in onze shops. Binnenkort komen de Shopify-terminals eraan. Zulke innovaties kunnen invoeren helpen ons echt vooruit.”

Kan jouw online verkoop een boost gebruiken, wil je een webshop die jouw verwachtingen realiseert?

contacteer ons