Werk /

Go for the flow

United Pipeline Products

vraag

De markt van een industriële innovatie aanboren met een treffende branding en activatie

United Pipeline Products is een gevestigde waarde op het gebied van roestvrijstalen reparatieklemmen en -koppelingen. Met hun laatste productontwikkeling bevestigen ze die sterke positie. De expertise en probleemoplossende mindset leidde tot een innovatie in de industriële wereld: een multi-inzetbare tool voor zowel het repareren als koppelen van pijpleidingen. Een nieuw product waarvoor Wisefools de vraag kreeg om dit stevig in de markt te positioneren.

antwoord

De branding is 'bold' en 'to the point'

Een solide naam en huisstijl zorgen ervoor dat betrouwbaarheid en multifunctionaliteit als belangrijkste troeven naar buiten worden gebracht.

OX is een korte en krachtige naam die verwijst naar de os, een sterk en betrouwbaar lastdier voor de mens sinds jaar en dag. Bovendien hebben de karakters een extra betekenis: de 0 is symbool voor de pijpleiding, de X staat voor connectie.

De website brengt het merk, de specs en toepassingen van de tool op een heldere en overzichtelijke manier. Gofortheflow.com is een presentatie- en salestool, maar werkt net zo goed als ondersteuning voor technici. Net zo gebruiksvriendelijk en veelzijdig als de OX zelf.

resultaat

Elke touchpoint van de customer journey werd gestroomlijnd en netjes vormgegeven. Online vormt de website het epicentrum van de lancering van OX. In een sector waar beurzen en offline communicatie ook nog sterk aanwezig zijn, voorzagen we United pipeline Products van alle nodige tools om met hun innovatie de markt op te gaan. Go for the flow!

  • mailings
  • brochure
  • montagegids
  • packaging
  • product video
  • banners

Echt shinen bij je marketingdirecteur of met een nieuw product de wereld veroveren? We doen dit al jaren voor onze klanten en voor merken als Bavaria, Volkswagen, Morobé, Plantlovers en Holy cow.

… en binnenkort ook voor jou?