Werk /

Hop, Dobbel PALM in een nieuwe (winter)jasje, mét patroon

Brouwerij PALM

vraag

Het unieke karakter van het PALM winterbier voorzien van een passende stijl en merkpersoonlijkheid

Dobbel PALM is een limited edition winterbier dat oorspronkelijk werd gebrouwen als eindejaarsgeschenk voor de trouwste klanten en leveranciers van Brouwerij PALM. Het gerstenat viel echter zo hard in de smaak dat het een jaarlijkse traditie werd en ondertussen kan iedereen proeven van dit Belgisch amberkleurig bier van hoge gisting tijdens de koude wintermaanden.

Doorheen de winter en het eindejaar zijn er echter wel meer brouwers die brood (of glazen boterhammen) zien in speciale edities en brouwsels met beperkte oplage.

Gezelligheid, genieten en gedeelde momenten zijn hierbij vaak de grootste gemene delers. Brouwerij PALM vroeg de Wisefools om dit echter in een fris en hedendaagse brandingconcept en design te vertalen, die bij de bierliefhebber het unieke karakter van het bier onderstreept, alsook de gemoedelijke en knusse sfeer. Een volmondige ‘ja’ was uiteraard ons antwoord. Helemaal ‘our cup of tea’.

antwoord

Fijne storytelling , sfeervolle vormgeving zonder franjes

Tijdens de briefing pikten we van PALM een anekdote op over een toch enigszins grappig voorval waarbij de etiketten omgekeerd werden aangebracht op de flesjes. Met een twist pikt Wisefools hierop in door de kleurentheorie van PALM om te draaien voor dit gelegenheidsbier. Waar ivoor doorgaans een accentkleur is, wordt deze voor Dobbel PALM als hoofdtoon gebruikt en krijgt het groen een ondergeschikte rol.

De rode draad doorheen dit kerstverhaal - die we bewust niet in dit typische kerstkleur hebben gedaan - is het herkenbare winterpatroon. Eveneens een duidelijke keuze hierbij is de lichte en fijne uitwerking ervan, kwestie van het zeker niet te donker en gloomy te maken.

Zo ontstaat een fris en helder concept dat opvalt tussen het klassieke donkere kleurenpallet in de bierrayon.

Om het verhaal en de eigenheid van het winterbier te vatten, hebben we de meesterbrouwer (echt) een gezicht gegeven. Een fotografisch portret werd omgezet naar een gestileerde lijntekening. Naam en handtekening van 'the man himself', Jan De Cock - samen met de slagzin "speciaal voor u gebrouwen" - vervolledigen de persoonlijke signatuur verbonden aan het unieke winterbier.

resultaat

Fit in and stand out

Door met een klare kijk en vanuit een atypisch standpunt naar dit “seizoensproduct” van PALM te kijken heeft Dobbel PALM een heel eigen én eigentijdse uitstraling zonder aan sfeerschepping in te boeten. De storytelling rond de brouwer en zijn unieke bier versterkt de menselijke en aimabele merkpersoonlijkheid.

Dankzij de lichte tonen en het illustratieve karakter valt het feestbier op tussen zijn soortgenoten. Daarnaast is de merkherkenbaarheid duidelijk aanwezig en staat deze mooi in (de) lijn van de andere PALM bieren. Een branding die zeker geen droge (eenheids)worst of één pot (gerste)nat is.

Ook honger naar een smaakvolle branding?
Kom dan zeker met ons praten.

vraag nu jouw kick-off

You might