Werk /

Hoog toegankelijke website voor disABILITY Filmfestival

disABILITY Filmfestival
  • Logo & Identity
  • UX
  • Eventbranding
  • Webdesign

Vraag

Een website die extra toegankelijk is voor iedereen

Het festival is uitgegroeid tot een vaste waarde, waardoor een aangepaste website zich opdrong. Een website die extra toegankelijk is voor iedereen, met mogelijkheid tot reservatie, integratie van sociale media om dialoog/discussie te kunnen faciliteren, een archief van vorige festivals,...

Antwoord

Om toegankelijkheid te garanderen werd beroep gedaan op een stuurgroep

Al vanaf de wireframefase werd rekening gehouden met user experience om te garanderen dat de site een duidelijk overzicht biedt en maximaal toegankelijk is voor iedereen.

Om de toegankelijkheid van de website te kunnen garanderen, werd beroep gedaan op een stuurgroep die uit mensen met en zonder beperking bestond. Hun bevindingen en adviezen werden meegenomen in de opbouw van de website, en in latere fase in de vormgeving.

Resultaat

Duidelijke typografie en een kleurenpallet met hoge contrastkleuren

Gezien het DisABILITY Filmfestival nog geen overkoepelende branding had, ontwikkelden we naast de website een logo dat verwijst naar een 'clapperboard'. Daarnaast werd gekozen voor duidelijke typografie en een kleurenpallet met hoge contrastkleuren.

Op basis van de feedback van de stuurgroep werden de buttons extra ondersteund door middel van iconen en een 'on-click' beweging. Reservaties voor de voorstellingen zijn bovendien volledig onafhankelijk te beheren.

Omdat duiding van de filmselecties zeer belangrijk is en de dialoog/discussie rond bepaalde thema's te bewerkstelligen, kan deelgenomen worden aan het gesprek op Facebook en worden vervolgens de posts op de website uitgelezen.

You might