Werk /

In people we believe. In data we trust.

District09

vraag

District09 positioneren als innovatieve en inclusieve ICT-partner van Gent

Digipolis Gent is nu District09. De ICT-partner van de Arteveldestad staat voor gebruiksvriendelijke, duurzame, slimme en betrouwbare oplossingen voor grootstedelijke uitdagingen. Samen met diverse partners maken ze van Gent een innovatieve en inclusieve technologiehoofdstad. Wisefools vatte het innovatieve karakter van het autonoom gemeentebedrijf en de verbindende opdracht van District09 in een dynamische branding.

Het DNA van District09 in een sterk merk.

antwoord

District09 verbindt computers mensen. Met elkaar. Met kennis. Met oplossingen.

ICT beslaat alle hardware, componenten, netwerken, software en systemen die mensen in staat stellen om met elkaar in interactie te gaan in de (digitale) wereld.

Wisefools houden wel van een uitdaging of twee. Onze ambitie voor deze branding was om een designsysteem te ontwikkelen waarmee we data omzetten tot een betekenisvolle beeldtaal, die flexibel en herkenbaar is én het merkverhaal kracht weet bij te zetten.

Datagedreven designsysteem

Afhankelijk van relevante datasets en enkele parameters passen we de vormgeving aan. Aan elke partner werd een specifieke bouwsteen gekoppeld, terwijl elke dienst of service een kleur kreeg. Zowel de kleuren als de vormen zijn gebaseerd op de overkoepelende huisstijl van de Stad Gent waarbinnen District09 opereert. Een veelzijdige huisstijl die onder andere tot leven komt in een herkenbaar logo en patroon.

resultaat


Een dynamische & future proof bakkes uitstraling

Met deze flexibele en data driven huisstijl heeft District09 een visuele identiteit in handen die mee kan groeien met haar projecten en ambities. Een future proof branding waarmee deze organisatie vol vertrouwen de (digitale) toekomst tegemoet gaat en innovativiteit uitstraalt.

Ook op zoek naar jouw verhaal? Merken met een sterk en helder verhaal scoren beter. We vertellen je er graag meer over.

Contacteer ons