Werk /

Bavaria Malt Drinks, activatie van een redesign

Swinkels Family Brewers

Vraag

Hoe zetten we het nieuwe ontwerp op de beste manier in de markt?

Bavaria Malt Drinks is een merk van Swinkels Family Brewers dat voornamelijk populair is in het Midden-Oosten en Afrika. Een drankje op basis van mout dat geen alcohol bevat en te verkrijgen is in de originele smaak en tal van fruitsmaken. Om het nieuwe design van Bavaria Malt Drinks te lanceren én om meer samenhang in hun merkbeleving te krijgen riep Swinkels Family Brewers de hulp in van Wisefools.

antwoord

Alles wat nodig is om een sterke merkbeleving te brouwen.

Internationale merken als Bavaria hebben een marketing team in elk land waar hun producten te koop zijn. En wanneer die teams hun zin doen kiezen voor een eigen aanpak, dan gaat voor consumenten de merkbeleving al snel alle richtingen uit.

Daarom bouwde Wisefools een inzetbaar designsysteem zodat elk team zelfstandig aan de slag kan zonder aan samenhang in te boeten. Een eenduidige merkbeleving moet je tot in de puntjes regisseren. Met een playbook reik je alle marketing teams over de hele wereld de juiste bouwstenen aan waarmee ze aan de slag kunnen. Op een doordachte en doeltreffende manier.

resultaat

Klaar om de markt te bestormen, met een flexibel design systeem.

Weten hoe je voor een goeie merkbeleving zorgt, is één zaak. Het materiaal waarmee je dat effectief doet een ander. Daarom helpt Wisefools de mensen van Bavaria ook praktisch vooruit bij het uitrollen van deze campagne. Zowel met promotiemateriaal voor in winkels of in het straatbeeld als met content voor op sociale media. You name it.

Een flexibel concept, in lijn met het brand DNA, in een kleurrijke beeldtaal mét spiked punch.